Hello


zaterdag 26 januari 2013

Hug me




Een canvasje ontstaan uit angst. Ik heb 'm op m'n blog gezet omdat ik jullie iets meer op de hoogte wil brengen over mijn mysterieuze 'ziekte'.
Ik kreeg van de een op de andere dag last van afgrijselijke hoofdpijn, niet te onderdrukken met paracetamol en zelfs niet met migraine pillen. En daarbij gingen ook m'n ogen nog eens vreemd doen, ik begon iedere keer wazig te zien.
Natuurlijk heb ik de huisarts bezocht en die vertelde (na wat onderzoekjes) dat het door gespannenheid kwam, fysiotherapie zou de oplossing zijn. Ik geloofde daar niet zo in... iets dat zo pijnlijk was en dat rare gedoe met m'n ogen, dat krijg je met een beetje kneden toch niet weg?
Maar wel dus blijkbaar. Ik moet wekelijks een bezoekje aan de therapeut brengen, iedere dag m'n (veelvuldige) oefeningetjes doen en, wat voor mij nog het moeilijkst is, ik mag maar een half uurtje bezig zijn met iets en dan moet ik een kwartier 'ontspannen' (lees niets doen!)
En daar zit de moeilijkheid! Ik ben van nature een druk persoontje. En ook als ik met het stempelen bezig ben doe ik dat heel intensief... en gespannen. Het is dus wel nodig dat ik leer te ontspannen en de oefeningetjes en de rustkwartiertjes zijn echt wel belangrijk (heb ik dus uit ervaring ontdekt). Ik heb moeite met het vinden van een nieuw ritme. Ik ben me heel goed bewust dat ik wat traag ben met het reageren op jullie mooie creaties en daar voel ik mij een beetje schuldig over. Dat is natuurlijk niet bevoordelijk voor m'n hoofdpijnen, vandaar deze uitleg. Ik waardeer jullie, mijn groepje trouwe bezoekers, namelijk heel erg en ik wil dat jullie dit weten ondanks dat ik tijdelijk slordig ben in m'n tegenbezoekjes. Heel even geduld nog...
De therapeut vertelde mij gisteren dat na nog zo'n drie bezoekjes mijn hoofdpijn- en oog klachten over moeten zijn, daar verheug ik me erg op! Nu alleen nog een nieuw ritme vinden, komt ook wel goed :-)
Ik wens jullie allen een fantastisch weekend!

12 opmerkingen:

  1. Jeetje wat ontzettend naar voor je zeg! kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt om het rustiger aan te doen, vooral als dat niet je aard is. Het verplicht ontspannen werkt dus wel, dus hou vol zou ik zo zeggen. Heel veel sterkte ermee en een goed weekend! Groeten Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah...wat vervelend voor je, probeer je niet schuldig te voelen. Ik wenst je heel veel beterschap en hoop dat je gauw verlost bent van die vreselijke hoofdpijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe maar lekker rustig aan hoor.
    je gezondheid gaat voor alles .
    Wens je veel sterkte.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig zoals je het in beeld hebt gebracht Linda...maar wel heel fijn dat de therapie en extra rust helpt. Hopelijk kom je er ook echt weer vanaf...toi toi

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is wel heel wat als je dat zo opeens te horen krijgt! Het vinden van een ritme dat voor jou het beste werkt zal waarschijnlijk veel langer duren dan je therapie nu. Hoop dat je het geduld en de kracht kan opbrengen om daar langzaam mee om te kunnen gaan! (En af en toe een half uur tegen een boksbal aanslaan helpt misschien ook!) Het belangrijkste blijft dat je kunt genieten van wat je doet! Sterkte dus! Groetjes en een rustig weekend... Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou dat is toch geweldig nieuws, dat de fysiotherapeut daar zo goed op reageert, ik hoop dat dit ook zo is en je dra weer je ouwe weg mag zoeken, alleen wat wijzer en rustiger. heel veel sterkte Linda, en maak je geen zorgen, het krijgen van bezoekjes is niet verplicht, alleen leuk, dus wie komt kijken die komt kijken en wie niet... blijft lekker thuis. Ik wens je nog veel sterkte en vooral rust toe. Denk aan je, groetjes van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed nieuws dat de oorzaak gevonden is meis ennu..... kookwekkertje erbij, half uurtje hobbyen en dan weer rust. Doe hem maar, dan blijft het misschien goed gaan.
    En wat betreft je tegen blog bezoekje, doe rustig aan, spendeer de tijd dat je wat kan doen vooral eerst voor dingen die je zelf wil doen/maken, als het dan beter gaat, kan je altijd een rondje bloghoppen toch? Sterkte meis en take care

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Linda, Hoe gaat het op dit moment met jou??
    Doordat ik ook erg veel tegelijk op mn bordje heb gekregen vanaf vorig jaar november, herken ik je klachten heel erg goed! Vandaar dat voor mij het bloggen ook op een veel lager pitje stond en ik dus ook jouw bericht gemist heb. Sorry daarvoor.
    Rustig aandoen is idd het beste medicijn en het is nu geen tijd om je schuldig te gaan voelen over bloggen!!!! Joh, waar heb je het over, kijk lekker rond als je wilt kijken en doe vooral de leuke dingen totdat je de rest ook weer aankunt (ja, ik weet, dat dat heel moeilijk is soms!). Ik hoop echt voor je, dat je je inmiddels al weer wat beter voelt.
    Lieve groeten en beterschap.
    Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Linda,
    Heb al een hele tijd niks meer van je gehoord en hoop dat het weer wat beter met je gaat. Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kwam je naam weer tegen op mn bloglijst. Hoop, dat de fysiotherapeut gelijk heeft gekregen en dat je hoofdpijn stukken minder is geworden en je ogen ook weer goed zijn.
    Lieve groeten Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Linda,
    Je staat nog steeds op mn bloglijst en ik wil je alleen even laten weten, dat ik nog steeds af en toe stilsta bij jouw verhaal en het weer even lees.
    Wens je alle goeds.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen